Tv serien Eleonors resa, snart på SVT1

MIN DAGBOK / Eleonors Resa, Resandefolket, Romani Giepa / Permalink / 2

Oj vad spännande. Snart kommer serien Eleonors Resa på tv!


I ca 1 år har man följt mig i in vardag och min aktivism kring resande frågor.
 
De har följt oss som familj på våra resor med vagnen, de har varit med vid släktsammankomsterna och självklart på Nordic Romani Fedtival. 

I denna serie kommer Resandefolkets kultur och historia lyftas på ett sanningsenligt vis.

I serien kommer du också träffa andra resande i deras vardag, både kända resande och resande som först nu vill offentligt berätta om sina erfarenheter av att tillhöra denna minoritet.

Serien kommer börja sändas på SVT1 den 14/2. Det är tre avsnitt. 

Titta på den vet ja 😉

Miro vann pakkra manders nata ta mala. 
Pakkrepa sass Romano tjakker randrar manders blogg. 

Dova honkar sass gla mander. 

Pakkrepa pali! 💕

Vorsnos sjunnas ta juras an tikkno tjiron ta kammat lattjot! 



#1 - - Anonym:

Lattjot! De ska jag inte missa 😊

Svar: :)
Eleonor Frankemo

#2 - - Betty:

Det ska jag kolla på

Svar: Vad roligt!
Eleonor Frankemo

Till top