Nytt år, nya tag!

MIN DAGBOK / Permalink / 2
Nu är även nyåret över och snart är vi tillbaka till vardagen igen. Jag är mycket tacksam för fjolåret som gav mig så många positiva erfarenheter som har gjor mig mer kunnig och erfaren i det arbete jag gör. 
Jag hoppas på ett lika bra år 2015 och än så länge har jag en del inplanerat. 

Först ska ett studie material framställas på Skolverket i romani som andra språk. 
Det ska bli mycket roligt och som jag tidigare skrivit så hoppas jag innerligt att denna satsning från Skolverket ska bidra till att Resande äntligen ska kunna bedriva modersmålsundervisning med de hjälpmedel som ska framställas. Jag håller alla mina tummar och tår för ett lyckat resultat. 

Sedan blir det nog en del verksamhet inom kommissionen mot antiziganism. 

Men jag startar lite lungt detta år och har även bestämt mig för att inte ta på mig för många åtagande samtidigt. Jag ska göra en sak i taget för att prestera så bra jag bara kan. Detta är mitt nyårslöfte. 

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt 2015!! 


På bilden är min systerson Danthe, det är för de små jag får min drivkraft, deras framtid är så otroligt viktig. Det är de som ska bära arvet vidare!
#1 - - Pernilla:

Hej Eleonore.Vill tacka dig för en fin blogg.Du verkar göra ett toppen jobb för resandefolket.Kollar in här i bland om det skrivits något nytt eller bilder.Önskar dig och din familj ett fint år 2015.Mvh Pernilla.

Svar: Åh tack! Det var snällt :)
Önskar dig detsamma/ E
Eleonor Frankemo

#2 - - Edvin Rahmanovic:

Hej! Jättefin blogg.Skulle gärna kontakta dig men mejlet du har uppe känns inte fungerar.
Mvh Edvin

Svar: Tack :) Gör den inte? Min mail är [email protected]
Eleonor Frankemo

Till top