Presentation av vitboken på Voksenåsen

MIN DAGBOK / Permalink / 0
Nu är min vistelse i Norge över för denna gång och jag är nu på väg hem. 
Det har varit en lång, intensiv, givande och mycket rolig tripp. 
Denna konferens gick ut på att de företrädare för organisationer i Norge och Sverige för nationella minoriteter skulle utbyta erfarenheter och idéer. 
Det var mycket tankar och tal om samarbeten över landsgränserna. Det tror jag mycket på och främst med de resandeorganisationer som ginns i Norge. 
Sagt det förut och säger det igen, -Ensam är vi ingen, många är vi starka. 
Men det har varit jätte trevligt och mycket prat om vilka släktband man har till varandra, mycket roligt att träffa släkt. Det är ändå det som är viktigast, familjen och sammanhörighet, i alla fall för mig. 





Direkt från Norge blev det Stokholm och möte med lattjodrom med fokus på festivalen. Det blir en Nordic Romani Festival i år igen den 13 september :)
Det kommer bli riktigt bra i år, så alla som vill och kan borde komma.
Jag kommer att skriva mer om det längre fram.., men om du vill veta mer om lattjodrom och Nordic Romani Festival så kan jag tippsa om att gå ut på lattjodrom.com och läsa mer. 


Till top