Romanofolket Resande Östergötland på Linköpings Stadsbibliotek.

/ Permalink / 0
I går var jag som sagt i Norrköping och föreläste "historia lektionen du aldrig fick" det är otroligt vad lite majoritetssamhället vet om Romanofolket Resande som har varit i Sverige i 501 år. Jag hoppas att detta blir annorlunda när Vitboken släpps. Men det var en väldigt lyckad föreläsning och jag fick mycket god feedback.

I morgon bär det av till Linköpings stadsbibliotek där Romanofolket resande Östergötland ska visa upp sin utställning "Vi får aldrig glömma vår historia" utställningen kommer att finnas på bibblan i två veckor men om ni har tid och möjlighet så kan jag rekommendera att ni kommer i morgon för då kommer även Bennie Åkerfelth med sin föreläsning "Resandeblod". 
Invigningen är klockan 13.00, Stig-Ove Lundahl/ ordförande kommer att berätta lite strax innan Bennie om hans egen historia bl.a. 
Sedan kl 14.00 kör Bennie igång.
Jag hoppas vi ses där i morgon :)




Kamma jekk lattjo sas manders mala ta nata.
Till top