Det skandinaviske reisendekartet

MIN DAGBOK / Permalink / 0

Jag fick en fråga på facebook som jag tänkte dela med mig av här:

Hej!

Jag arbetar som webbutvecklare på Västarvet där bland annat Bohusläns museum ingår och jag skriver till dig eftersom du är administratör för FRFRO "föreningen resandefolkets riksorganisation"

Du får väldigt gärna lägga ut information om projektet den skandinaviska resandekartan som just nu inventerar resandefolkets gamla boplatser och bloggar om detta. Be också gärna era medlemmar dela vidare och hjälpa till att sprida kunskapen om den bortglömda/undangömda historien./
Barbro Lindh


Jag länkar till denna sida så kan du själv gå in och titta, tryck bara på bilden så kommer du till den sida det berör.




I övrigt så hoppas jag att alla har haft en trevlig och bra påsk med mycket mat, släkt, goda vänner och skratt. Det har i alla fall jag haft. Var rädda om er nu till nästa gång....

Till top