Årsmöte "FRFRO"

MIN DAGBOK / Permalink / 6

Hej
Då är det snart årsmöte i föreningen resandefolkets riksorganisation.
Det ska bli interessant vad som hända skall.
Jag hoppas att alla kommer dit med ett glatt humör, för syftet med att jag är med i denna förening är ändå att träffa släkt och vänner inom resandefolket.
Vad som kommer beslutas på detta möte hoppas jag blir till det bästa.

Ha det nu bra där ute i landet och njut nu riktigt av solen som äntligen har tittat fram.
Jag hoppas vi ses på årsmötet.




"Varamon 20/3 -09"

"...Bortsett från några sällsynta individer förlitar vi oss på omvärldens tecken på respekt för att kunna tolerera oss själva..."

kram Eleonor
#1 - - Bennie Åkerfeldt:

Lattjo dives Eleonor!



Vad hände med din gästbok?



Bennie

#2 - - eleonor:

Den sidan jag hämtade den ifrån har lagt ner så jag håller på att leta en ny gästbok men jag har inte hittat nån.

Latjo devel

#3 - - Bennie Åkerfeldt:

Mander aschar tugalo dives.

Sosti grekko palla vorsnos manusj.

Karna nashta vornsos dikka ta shonna jekk kokkepa?

Karna nashta vorsnos dikka vorsnos pral ta penja?

FRFRO ta Sonny Jenfjord kera laj avri sass rommani manusj!

Dova aschar lajanot.

Ni kammer vorsnos tji "förening" te pattja pre.



Bennie

#4 - - Bennie Åkerfeldt:

Raderar du obekväma kommentarer???

Det var ju sånt du inte gillade...



Bennie

#5 - - Bennie Åkerfeldt:

Förlåt Elenor, det var din sida som inte var uppdaterad, jag ser att det ligger kvar.



Bennie

#6 - - Eva Kristin:

Kjempefin side:-) jeg søker for tiden også etter min slekt som er av omreisende. Jeg har nyss funnet ut at min oldefar var omreisende og min tipp oldemor beata johannesdatter var fra sverige. hennes far var johan jansson og mor var catja andersdtr. min tippoldefar var knut anders knutsen fra drangedal. min oldefar ernst teodor knutsen satt i fengsel under folketelling 1900 uvisst av hvilken grunn, men det var jo sjelden alvorlige grunner for at omreisende havnet i fengsel.. jeg syns det er tragisk slik dette folket har blitt behandlet..helt forferdelig tragisk..



Men som sagt, kjempefin side du har:-))



Kram

Eva Kristin

Till top