Laddat till tusen.

/ Permalink / 0
Nu har jag haft en lång sommar ledighet och telefoner och mailadresser har varit avstängda men nu är jag igång igen och laddad för vad för spännande denna kommande höst har att visa :)


Min dotter Sanika

Jag jobbar just nu för fullt med två projekt i föreningen Lattjo Drom. Det ena är Tradra pre vavert som består av att anordna kulturarrangemang på olika orter med fokus på vitboken och sedan.
Sen är det ett projekt som heter Romani tjejjer som jag och Ann-Louise Krantz tillsammans ska bjuda in romni kvinnor till samtal och förhoppningsvis ska leda till något mycket bra, där kvinnor som upplever ett utanförskap ska finna likasinnade och hitta vänner för livet genom att byta erfarenheter med varandra, på så vis kommer man inse att man inte är ensam i den situation man befinner sig i. Tror jätte mycket på dessa projekt. Vill ni veta mer så gå in på www.lattjodrom.com så står det ber utförligt om projekten där :)
Missa inte heller Nordic Romani Festival 2015! Den första festivalen kommer att vara i Jönköping första helgen i sep. Info om detta hittar du också på länken här ovan. 

Nästa vecka ska jag till nykilde folkhögskola och ge dem Historielektionen de aldrig fick i skolan. Närmare bestämt 5/8 10.00
Har ni vägarna förbi så välkommen!!

Annars har det inte varit en vidare sommar, vi ligger ute med vagnen sommarhalvåret men denna sommar som bara har regnat bort har det inte blivit mycket av den varan :) 
Önskar eralla nu en fortsatt skön sommar och vi får hoppas på att värmen kommer snart :)

Kammat lattjot sass mala aur nata!! 
Till top