Du får inte längre vara medmänniska i Sverige.

INTE OK! / Permalink / 3
I Stockholm blev en romsk tiggare portad från en 7-eleven butik. 
Men inte för att hon var inne i butiken för att tigga utan butiksbiträdet hänvisar till sin chefs order om att alla romska tiggare är portade. 
Anledningen till att just denna tiggare var i butiken var vid detta tillfälle för att en förbipasserande man som sett henne på gatan erbjöd henne att följa med till butiken för att han skulle köpa mat till henne. 
Denna man har enligt min menig ett hjärta av guld och ville vara medmänniska men blev nekad till det. 
Förjävligt!! Vi glömmer att dess människor som sitter på våra gator är faktisk människor främst och inte romer eller tiggare. 
De är väldigt fattiga och utsatta på alla möjliga vis och tydligen får inte du med gott hjärta hjälpa dem... 
Jag blir så ledsen, vad håller på att hända i vårat land?
Otäckt!
Se filmat klipp från tillfället på följande länk. 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18921898.ab
#1 - - Daddenpral Lasse:

Förjävligt!Om vi går till baka i tiden så var de resandes situation liknande här i Sverige.Alltså dessa människors värde lika med Noll.

Svar: Ja det är inte klokt.
Är så trött på att höra, läsa och se alla negativa åsikter folk har om dessa stackare.
Konstigt att man skickar pengar till behövande långt borta, men de som vi ser när vi ska slösa pengar i butikerna går vi rakt förbi..
Sorgligt...
Men bollen är rund och vi ska alla stå framför pärleporten en dag.
Eleonor Frankemo

#2 - - sara:

Jag känner kassörskan som sa åt dom att gå ut och det var inte påfund av att hon är en romersk tiggare utan pga att hon vid flera tidigare tillfällen gått in i denna butik, skrikit, tiggt av andra kunder som står i kassan o stulit varor.
Jag jobbar också på 7eleven och jag vet hur hon känner. Romerna kommer dagligen in och växlar hos mig. De tar fram sina mynt och växlar till lappar som de sedan lägger bland resten av lapparna vilket är fleeeeera 500 lappar. Dom är inte så fattiga som folk tror och inte heller så oskyldiga. Media överdriver och förvärrar saker och ting och det vet vi alla om.
Visst kan man ha med känsla för dem. Men man ska inte tro på allt som sägs...

Svar: Det betyder ju inte att alla är lika dana och att alla har samma situation. Jag är så less på att man drar alla över en kam. Men bollen är rund för alla och jag tror på karma.
Eleonor Frankemo

#3 - - Erik Larsson:

De är tiggare som tjänar mer än oss Svenssons som jobbar.
Gett dem mat, vatten osv. Men så fort jag vänder ryggen till o de inte tror jag ser, så kastar dom de. Även om flaskorna är oöppnade?
Så de är inte så speciellt synd om dem.

Till top