Jekk lattjo vinasjtan

MIN DAGBOK / Permalink / 4

Miro kammade jekk lattjo vinasjtan me manders nata, miros dad, dakri, penja me nukkosar o manders musch o nukkosar.

Kamma Ninnu jekk lattjo nevro bejjst så sjunnas vislos pali omtis jekk bejjst :)

#1 - - daddenpral Lasse:

Fina kort på de små.kRAM

#2 - - SimonW:

Lattjo jura någon som randrar horta romani!

#3 - - Sarina Holmdahl:

Hej!

Jag skulle vilja lära mig romani, min pappa är resande men inte mamma. Har växt upp hos mamma och kan därför mkt lite romani.

Fann dej på nätet och förstår att du kan mkt eller kanske tom flytande.
Har du något bra tips på vart jag kan lära mig. Någon bra bok kanske??

Kram kram

#4 - - Anonym:

Hej Sarina
Vad roligt att du läser min blogg.
Det råd jag kan ge dig om du vill ha material så rekommenderar jag dig att kolla skolverkets sida, tema modersmål.
Jag länkar till den sidan från min blogg.
Där finns det samlat vilka läromaterial och ordlistor som finns.
Där uppdateras det även när det är några arrangemang och cirklar på gång som rör språket.
Om du bor i närheten av Linköping så är du självklar välkommen att medverka på den cirkeln som drar igång nu på fredag.

God fortsättning

Med vänlig hälsning Eleonor

Till top