Första cirkel tillfället

MIN DAGBOK / Permalink / 5

Det första tillfället av studiecirkeln, Resandefolkets revitalisering var mycket lyckad.

Först blev det lite festlighet med smörgåstårta, sedan hoppade vi på det första temat, rommani i Svenskan. Alla var mycket engagerade och det diskuterades mycket om rommani bör användas utanför hemmet eller inte. Det pratades mycket om olika generationer och hur uppväxten har varit vad det gäller användandet av sitt språk.

En mycket lyckad cirkel.

Tack alla deltagare för att ni visar ett sådant intresse, och att ni delar med er av era livserfarenheter och historier.

Tyvärr blev det ett litet missöde när jag skulle larma på lokalen. Larmet tjöt så jag trodde trumhinnorna skulle sprängas. Det roliga var att se reaktionen på alla när larmet gick, själv blev jag så rädd att min första instinkt var att nassja, men efter lite eftertanke och sunt förnuft rinde jag till vaktbolaget och förklarade att det var falskt larm :-)

Kammat lattjot

#1 - - Bettybop:

Typiskt dig, eller

#2 - - Jeanette:

Hej hittade din sida av en slump och är intr att få veta mer om resande. Har du lust å maila mig? är nyfiken på skillnader imellan romer och resande :-)

#3 - - Maria Korpskog:

Hej! Vem har ni studiecirkeln tillsammans med? Något studieförbund? Får man komma på besök och göra ett reportage om er?



Hälsningar



/Maria Korpskog

#4 - - Eleonor Frankemo:

Hejsan du kan kontakta mig på min mail så kan vi säkert årdna till nått :-) //Eleonor

#5 - - Eleonor:

min mail adress är [email protected]

Till top