Spännande

/ Permalink / 0

Oj, nu var det länge sedan jag uppdaterade på bloggen. Jag har svårt att hinna med allt. Just nu händer det mycket spännande för mig.

Jag är omvald till ordförande i Lattjo Drom Riksorganisation, jag känner mig mycket hedrad att få det förtroende uppdraget och tar detta uppdrag på största allvar.
Jag är också invald till sekreterare i den lokala föreningen Romanofolket Resande Östergötland.

Mitt uppdrag som ledamot i kommissionen mot antiziganism är nu över och kommissionens betänkande, Kraftsamling mot antiziganism, är nu överlämnad till kultur och Fritids ministern, Alice Bah Kunke, jag hoppas nu verkligen att detta betänkande tas på största allvar från regeringens sida.

En annan mycket rolig grej som är på gång är att en serie om resandefolket nu är under produktion. Det är SVT som producerar denna serie och ett filmteam kommer att följa mig en del och filma mig och min familj i min vardag och i min aktivism. Det ska bli kul att se det färdiga resultatet sedan. Denna serie kommer att sändas nästa vår, 3*30 min.

Lite uppdateringar om allt spännande och roligt som är på gång. Jag kommer bli mera effektiv att uppdatera bloggen i fortsättningen är tanken.

Kammat lattjot sass

Till top