Föreläsning skäggetorp Linköping

MIN DAGBOK / Permalink / 0
Jag har blivit inbjuden av svenska kyrkan i skäggetorp i Linköping där jag ska ge församlingen och personal den Historielektion de aldrig fick i skolan. 
Detta ser jag fram emot mycket. Som vanligt ska det bli mycket spännande att höra vilka frågor dessa har om mitt folk.

I övrigt är det fullt upp. Mitt uppdrag på Skolverket där jag suttit med i en arbetsgrupp för att ta fram nytt material i modersmålsundervisning färdigt. 
Nu är det upp till Skolverket att fin justera och färdigställa materialet. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet sedan.

Jag håller just nu på med ett projekt som heter Tradra pre vavert, det går ut på att jag ska annordna fyra kulturarrangemang på olika orter i landet, fokus ska vara Romanofolket resande 500 år i Sverige. Det första tillfället kommer att vara i Linköping den 22/5. 

Jag har även blivit tillfrågad att läsa och lämna kommentarer på den vitbok som ska göras för barn, som ska användas i undervisningen ute i Sverige. 

Dessutom är jag just nu också väldigt engagerad i föreningarna Romanofolket Resande Östergötland och Lattjo Drom som tar mycket av min tid, så här är det fullt ös! Men det är jätte kul och jag trivs som fisken i vattnet!



Kamma jekk Lattjo divus sass mala aur nata!! 
Till top