Uppdrag 1 på Skolverket avslutat.

MIN DAGBOK / Permalink / 2
Jag har under ca två månader arbetat med en grupp på Skolverket och tagit fram en ny kursplan till resande och romer. 
Anledning till det är att nästa år ändras lagen, den kommer säga att alla resande och romer har rätt till modersmåls undervisning i romani även om man inte har det som första språk. Pga detta måste man nu anpassa kursplanen så även de elever som har romani som andra språk och kanske inte har några kunskaper alls av språket sedan innan ska kunna ha undervisning. 

Jag känner mig mycket nöjd med min insatts och kursplanen är nu anpassad så även resandefolket ska kunna använda den. 
Förhoppningsvis kanske fler börjar gå modersmålsundervisning!! :)

Men nu ska det bli skönt att fokusera på familjen nu till julen. Igår kväll när jag gick en runda på stan här i Stockholm ensam så saknade jag min familj och barn, när jag ensam fick gå och titta på julskyltningen. 



Men som sagt, nu är uppdrag 1 avslutat på Skolverket. Nu blir nästa steg att ta fram ett studiematerial som ska anpassas efter den nya kursplanen. 

Kammat lattjot sass mala ta nata! 

#1 - - Arnulf Gullberg:

Behöver de fler som gör saker för vårt folk så ställer jag gärna upp.

Svar: Tack Arn, det ska jag ha i åtanke :) kamma jeck lattjo belv.
Eleonor Frankemo

#2 - - Kim:

Högst intressant.
Låter mycket lovande.
Gäller bara att få ut informationen brett också.

Du gör ett bra jobb för övrigt.
Mvh Kim Fredriksson

Till top