Vår i huvustaden

MIN DAGBOK / Permalink / 0

Är uppe och hälsar på i vår vackra huvudstad, Stockholm igen.


Jag åkte hemifrån vid lunch tiden.
Det kändes lite vemodigt att lämna min sköna lä plats på altanen i dag och i stället sätta mig på ett tåg hela dagen. 
Men nu när jag väl är framme så är det en riktigt härlig kväll på Södermalm.

Eftersom jag inte hunnit äta under dagen så har jag tagit mig till en krog i närheten av hotellet för att käka lunch/middag/kvällsmat. 



Det känns riktigt mysigt och skönt att bara rå om sig själv, glo på folk och sitta i mina egna tankar.

Efter maten ska jag bädda ner mig på hotellet och kolla på film hela kvällen. 
Just nu känns livet härligt och jag märker hur viktig solen är för sinnet och själen. 


Nu har jag och hela Stockholm, känns det som, vaknat upp från vinter idet.

I morgon blir det första personalmötet/ planeringsmöte på Språkrådet är mig, det ska bli spännande och kul att träffa mina nya kollegor.

Hej hopp i vår värmen! 

Till top