Dialogmöte på kommissionen mot antiziganism.

MIN DAGBOK / Permalink / 0


För ca två veckor sedan fick jag en förfrågan från kommissionen mot antiziganism om jag kunde samla ihop ett gäng resande som skulle vara intresserade av att vara med på ett dialogmöte på kommissionen. Nu är vi ett gäng som kommer medverka på morgondagens möte, förhoppningsvis får Romanofolket Resande lyfta frågor som är aktuella för oss. Dessutom känns det bra att vi får komma till tals och att jag inte är ensam resande på mötet. 
Ska bli kul att ses dessutom :) 
Jag uppdaterar i morgon kväll vad som sas och vilka frågor som komm upp. 

Det som ska tas upp är följande: 
Hur erfar du antiziganism?
Hur vill du beskriva den?
Hur agerar du när du själv eller närnågon i din närhet utsätts för antiziganism?
Har du någon gång vänt dig till DO eller Polisen för att hävda dina rättigheter?
Vilka åtgärder vill du ska genomföras för att antiziganism inte ska förekomma?



Till top