Många bollar i luften

MIN DAGBOK / Permalink / 0
Nu är det mycket på gång, inte alls ovanligt :)
Jag sitter för tillfället med i den arbetsgrupp som ska ta fram den nya kursplan för romani chib. Varje torsdag ses vi på Skolverket och jobbar fram denna kursplan. Det är mycket roligt och framförallt tycker jag att det är bra att jag kan vara med och påverka så denna kursplan även ska kunna användas av Resandefolket som har så många gånger kommit i skymundan. Förhoppningsvis kan man med hjälp av denna kursplan äntligen komma igång med modersmålsundervisning även hos oss. Jag kommer även att vara med i den arbetsgrupp som sedan ska ta fram studiematerial som ska vara stöd till kursplanen, mycket roligt att vi äntligen blir inkluderade och jag känner mig så taksam och upprymd för detta. Förhoppningsvis kommer tiderna att ändras och vi har en ljus framtid tillmötes, i alla frall vad det gäller denna front. 

Vill också informera om den 25/11 då svenska kyrkan ska ha ett resandeseminarium i Uppsala där jag kommer att hålla min föreläsning, historialektionen du aldrig fick. Mycke annat intressant händer också denna dag. Så har ni möjlighet så kom :)
För mer info kolla länken som följer. 

Jag sitter också för tillfället med i referensgruppen mot antiziganism så på onsdag den 19,e nov ska jag på ett första möte. Spännande... 

Så som sagt många bollar i luften :)
Önskar er nu alla en trevlig kväll, själv ska jag nog bädda ner mig då febern kommer smygande när jag varvar ner :(


Till top