Vad jag längtar till sommaren.

MIN DAGBOK / Permalink / 3
I förra veckan fick jag en försmak på våren och den kommande sommaren och nu är det återigen grått och mulet.
jag längtar så mycket till sommaren nu. I förra veckan var vi iväg och köpte oss en husvagn, nu är den uppställd på gatan utanför huset och jag får så mycket minnen varige gång jag går förbi den och tänker tillbaka på min egen barndom ute på campingarna i Sverige på sommrarna.


  


Vi har nu bestämt oss, att föra vidare camping kulturen till våra egna barn. Jag vet inte riktigt vart det bär hän i sommar men Astrids Lindgrens värld, som våran 3 åriga dotter Sanika bestämt blir det i alla fall. 
- Jag ska åka till Pippi och sova i husvagnen.
 
Men mer än så vet jag inte än. Några förslag någon? Men visst är det nått speciellt med att vara ute med husvagnen och träffa andra Resande ute på campingarna. Stämningen är på topp och skratten blandas med tonerna ifrån någon som spelar gitarr på kvällen, barnen leker och nya bekantskap knyts men ofta även släktband.


Jag är lite inne på Råå camping i Helsinborg, jag har många bra minnen från den campingen från när jag var liten. har inte varit där på många år nu så det skulle vara kul. Hur det än blir så har jag lagt in om mammaledigt från midsommarveckan till 30/8 så jag har hela sommaren på mig.

Men när man ser att det har börjat knoppa i trädgården så spritter det i mig.





Jag önskar alla mina läsare en underbar dag.


#1 - - Anonym:

Fin vagn dö, vi hänger nog med några dagar.

#2 - - Eleonor Frankemo:

Det låter bra, men det låter ännu bättre om jag vet vem det är som följer med :-)

#3 - - Anonym:

Det är bara lilla mamma

Till top