Mycket har hänt men kommer även att hända

MIN DAGBOK / Permalink / 0

Nu är julen över och ett nytt år har startat. Jag gör inte som många andra och lovar mig själv saker som jag ska göra under det kommande året, utan jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa. Mitt nyår vad lyckat med mycket släkt och vänner, julen med för den delen. Men med handen på hjärtat måste jag säga att det är skönt att det är över. Visst är det mysigt och fint med dessa högtider men de är också väldigt energikrävande. Igår plockade jag ner alla julsaker så nu ser jag fram emot ljusare tider.

En rolig nyhet som jag själv tycker är att författaren Bo Hazell som har skrivit boken "Från Tattare till Travelers nu har gjort en ny upplaga av boken med 250 nya sidor, den hade jag tänkt att införskaffa och läsa under de mörka dagar som vi fortfarande har kvar framför oss innan våren kommer. Jag lägger ut en länk här nedan som man kan trycka på om man vill veta mera om boken.

http://ordfront.se/www.ordfront.se/Bocker/HistoriaoKultur/Resandefolket.aspx

Sedan tänkte jag även lägga ut en länk till en artikel som publicerades i DN- Debatt den 29/12 -11 som handlade om sanningskommissionen för att utreda övergrepp mot Romano folket Resande och som är skrivet av just Bo Hazell. Mycket intressant läsning. Kolla in den vet jag.

http://www.dn.se/debatt/sanningskommission-maste-ge-resandefolket-upprattelse

Kammat lattjot manders mala och nata.
Till top