Varför skriver du inte i Gästboken?

MIN DAGBOK / Permalink / 0

Jag har fått flera rörfrågningar om varför jag inte skriver svar och hälsningar i min Gästbok.
Svaret på detta är att jag tycker att Gästboken är till för mina "gäster" och inte för mig.
Jag har hela bloggen som jag skriver mina åsikter och tankar på så jag behöver inte skriva dem på Gästboken.
Däremot så svarar jag på kommentarerna om mina inlägg på bloggen eftersom de ligger under Inläggen.

När man som besökare på min sida vill skriva i Gästboken så vill jag att man tar i beaktning mina regler som gäller.

Gränsen är ibland hårfin och jag förstår också folks frustration om vissa saker och människor men man måste tänka sig för både en och två gånger innan man skriver i en Gästbok tycker jag.

Jag har besökt andra Gästböcker och den fientlighet som ligger på dessa vill jag inte ha på min sida.

Jag vill ha en seriös sida där jag tycker att viktiga saker ska komma på tal.
Sedan kan man definiera "viktiga saker" individuellt.

Jag vet också att det förekommer i gästböcker att den som är innehavaren för Gästboken bestämmer vilka inlägg som ska komma med för att få fram sitt eget syfte och det kommer inte förekomma på min sida.

Men märker jag att man missbrukar reglerna och tänger på gränserna för mycket så blir jag tyvärr tvungen att ta bort den.

Jag hoppas att jag har förklarat på ett bra sätt så att alla personer förstår.


"Skaffa dig kunskap om det du talar om. 
Då blir det lättare att argumentera 
och övertyga andra utan våld"


I övrigt så har jag som du ser bytt bakgrund på bloggen tillfälligt så att det passar årstiden.
Även om man inte har fått den "riktiga" julkänslan än så kanske den kommer :-)



kammat lattjot sass tavringar!

Till top